Att fela är mänskligt

Jag säger inte att jag aldrig gjort fel och att jag inte har mig själv att skylla, ens lite, för att jag blev mobbad, utfryst och förolämpad när jag gick i skolan. Självklart fanns det anledningar till att det blev som det blev, och oftast var det mina misstag som startade allting. Ibland insåg jag inte ens misstagen jag gjorde. Jag insåg verkligen inte vad de skulle leda till. Jag önskar jag hade vetat redan i 6an att jag inte borde ha skrivit ner de där meningarna på ett papper, som sedan fick hela klassen att hata mig och min bästa vän. Jag önskar att jag visste att om jag skulle klä mig som ett "emo" och bete mig som en barnrumpa skulle inte någon på hela Stora Valla acceptera mig. Jag önskar att jag visste att jag inte borde ha givit folk dömande blickar och betett mig som ett freak i estet, för då skulle det bli precis samma sak som alltid innan. Men vet ni varför jag inte visste något av detta? För att jag är människa. Människor gör misstag. Människor vet inte alltid hur man ska bete sig runt andra. Människor har problem och kan skadas av händelser i livet. Händelser som tex mobbning, eller som att hitta någon som betyder mer än världen för dem död på golvet. Man kanske inte alltid verkar helt frisk. Man kanske är annorlunda. Men betyder det att man är patetisk, värdelös, ett missfoster?
Enligt vissa människor kanske. Men jag vill inte längre behöva be om ursäkt för vem jag är.
Att fela är mänskligt, tycker ni inte?


Kommentarer
Charlotte

Det tycker jag du har rätt i! Att fela är mänskligt. Men man lär sig så mycket av det också. Det är tur att livet inte är allt för kort, då lär vi oss av misstagen och kan få mera chanser! (En del ger inte ens chansen, men du förstår vad jag menar) Att i framtiden kommer man fram som en bättre människa :)

Svar: Ja men precis! Håller med dig helt och hållet. Man använder misstagen som erfarenheter och omvänder något som en gång var negativt till något positivt. Vad annars ska man göra liksom? Man kan ju inte gå resten av livet att se gamla erfarenheter som misstag, right? ;)
Jennifer Wellne

2014-02-03 @ 15:45:34
URL: http://underminaskor.blogg.se
Charlotte

Yeah, right! ;) haha xD (y)!

2014-02-04 @ 09:45:32
URL: http://underminaskor.blogg.se
Elin

Absolut! vi lär oss av våra misstag. Men kom ihåg att du kan bara vara dig själv och om ingen accepterar det så är det fel på dom inte DIG. Fortsätt vara du, det tycker jag att du gör rätt i. :)
Kram!

Svar: Tack så mycket Elin, jätte snällt sagt av dig!! Kram! :)
Jennifer Wellne

2014-02-23 @ 16:30:57
Elin

Absolut! vi lär oss av våra misstag. Men kom ihåg att du kan bara vara dig själv och om ingen accepterar det så är det fel på dom inte DIG. Fortsätt vara du, det tycker jag att du gör rätt i. :)
Kram!

2014-02-23 @ 16:30:58


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fucking Perfect

I denna blogg tänker jag skriva specifikt om mobbning och självförtroende. Vem som helst får kommentera och berätta precis hur de känner eller vad de upplevt och jag finns här för att stötta er och ge er så mycket råd och tips jag kan. Jag är född 2 augusti 1994 och jag har kämpat med mitt självförtroende sedan jag var väldigt liten. Redan i 7-8 års ålder började jag må dåligt över mitt utseende och vågade inte riktigt vara den som syns och står för sina åsikter. I många år var jag mobbad i skolan, från ettan i lågstadiet fram tills jag började på den underbara skolan jag går i nu: Folkhögskolan i Karlskoga.

RSS 2.0