Lite poesi

Hejsan, det var längesen!
Har skrivit en liten poesi som handlar om just mobbning och känslan av att vara utstött.
Ni kanske kan relatera lite till hur man tänkte och kände, om man varit i den sitsen.
Och är du i situationen just nu, så hör av dig till mig!
Då kan jag övertala dig om att du är viktig, du är perfekt precis som du är,
och det är absolut inte dig det är fel på! Kämpa på, people!
 
 
Freak among people
 

I walk through these hallways

and people they stare

I'm sure that they hate me

I'm sure they don't care

 

Everyday I'm lonely

Just a freak among people

But no one ever told me

That we are all equal

 

Even I, the freak

I'm worth just as much

Didn't seem like it though, since I used to seek

friendship, love, or even a gentle touch

 

No one did love me

No one did care

and did anyone catch me, when I fell?

I was always so scared

 

I walked through those hallways

Just a ghost among you

There were so many days

I wished I could show you what I could do

 

Show you all

That I am not worthless

But in front of me was a wall

And behind, there was a mess

 

You were on the other side

Laughing, talking, singing

I, the mess, did nothing but hide

since I thought there was no way for me to win

 

I wanted your attention

But none of you could see

None of you could hear

None of you could feel

 

You couldn't see the sorrow in my gaze

You couldn't hear the words I never dared to speak

You didn't feel what I felt, when you ignored me

You never knew how it hurt

 

No one ever did catch me

And nobody's aware

That I'm watching them now, from above

Like they would ever care

 

 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fucking Perfect

I denna blogg tänker jag skriva specifikt om mobbning och självförtroende. Vem som helst får kommentera och berätta precis hur de känner eller vad de upplevt och jag finns här för att stötta er och ge er så mycket råd och tips jag kan. Jag är född 2 augusti 1994 och jag har kämpat med mitt självförtroende sedan jag var väldigt liten. Redan i 7-8 års ålder började jag må dåligt över mitt utseende och vågade inte riktigt vara den som syns och står för sina åsikter. I många år var jag mobbad i skolan, från ettan i lågstadiet fram tills jag började på den underbara skolan jag går i nu: Folkhögskolan i Karlskoga.

RSS 2.0