You gotta get up and try

Nu har jag inte skrivit här på länge igen, men det är svårt vissa perioder. Har inte skrivit på min andra blogg heller på ett bra tag nu. Jag känner bara att jag är inte riktigt i rätt tillstånd att ge råd om självkänsla när min egen självkänsla ligger på botten i havet nånstans. Jag har haft en väldigt jobbig tid nu ett tag och den här senaste veckan har varit allra värst. Även skolan har påverkats, vilket jag verkligen hoppades att den inte skulle göra. Då vet ni i alla fall varför jag inte bloggat på ett tag. 
En sak kan jag ju berätta: jag har de mest underbara vännerna i världen. Utan dem hade jag inte klarat mig genom det här såpass "bra" som jag gjort. De har funnits där för mig och stöttat mig så otroligt mycket dessa dagar och det finns inte ord för hur mycket de betyder för mig. Varenda gång jag brustit ut i gråt har någon av dem funnits där och tröstat mig. Lärarna på skolan är också väldigt förstående, så de blir inte direkt förbannade på mig pga att jag missar lektioner och så, även om det inte är alls bra för mig. 
Just nu försöker jag komma på ett bra sätt för hur jag ska kunna ta mig vidare så allt kan bli som vanligt igen. Hittills har det fungerat genom att träffa mina vänner så mycket som möjligt, men jag tar även mycket tid för mig själv. Går på promenader, spelar, ser på film osv. Det svåra när man är själv är ju att inte tänka på det som känns jobbigt, vilket är något jag själv alltid haft otroligt svårt för. Men nu har jag verkligen försökt så gott det går och lyckats ganska bra. Man kan fundera till en viss nivå, men inte tänka för mycket på det som varit. 
Det kommer bli bra så länge jag inte ger upp.
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fucking Perfect

I denna blogg tänker jag skriva specifikt om mobbning och självförtroende. Vem som helst får kommentera och berätta precis hur de känner eller vad de upplevt och jag finns här för att stötta er och ge er så mycket råd och tips jag kan. Jag är född 2 augusti 1994 och jag har kämpat med mitt självförtroende sedan jag var väldigt liten. Redan i 7-8 års ålder började jag må dåligt över mitt utseende och vågade inte riktigt vara den som syns och står för sina åsikter. I många år var jag mobbad i skolan, från ettan i lågstadiet fram tills jag började på den underbara skolan jag går i nu: Folkhögskolan i Karlskoga.

RSS 2.0