Demi

Detta är en liten del av det jag skrivit till mitt skolprojekt. Tänkte dela det med er.
 
 

You can take everything I am. You can break everything I am like I'm made of glass, like I'm made of paper. Go on and try to tear me down. I will be rising from the ground, like a skyscraper.

 

Låten ”Skyscraper” skrev Demi Lovato som ett tillbakaslag mot alla som sänkte hennes självkänsla under hennes tid i skolan. Sedan hon var väldigt liten har hon haft ätstörningar och hon blev känd redan som sju år gammal. Under alla sina år i skolan var hon mobbad, men det blev allt värre när hon började High School. Några jämnåriga tjejer gjorde allt för att såra henne, kallade henne saker och sa att hon var ful och fet. Detta sänkte hennes självförtroende ytterligare och gjorde ätstörningarna ännu värre. Tillslut gick det såpass långt att hon gråtandes ringde till sina föräldrar och bad om hemundervisning. Trots att hon hoppat av skolan fortsatte mobbningen på nätet. Hon fick skådespelarjobb i serien ”Sonnys chans” och fick huvudrollen i filmerna ”Camp Rock” och folk skrev till henne att hon aldrig skulle bli känd nog att spela ihop med de ”riktiga kändisarna”. Inte förrän nyligen har hon sökt hjälp för sina bekymmer. Hon har pratat med en psykolog och fått lära sig hur man ska tänka positivt för att kunna acceptera sig själv och att dem som mobbat henne varit avundsjuka för att hon blev känd. Nu har hon äntligen blivit bättre. Hon säger att hon är beredd på att alltid få jobba med sig själv, men att det känns bättre för varje dag som går.

Demi är en av mina största förebilder. Det är mycket tack vare hennes musik som jag blivit starkare och lyckats ta mig igenom den svåraste tiden i mitt liv.

 

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Fucking Perfect

I denna blogg tänker jag skriva specifikt om mobbning och självförtroende. Vem som helst får kommentera och berätta precis hur de känner eller vad de upplevt och jag finns här för att stötta er och ge er så mycket råd och tips jag kan. Jag är född 2 augusti 1994 och jag har kämpat med mitt självförtroende sedan jag var väldigt liten. Redan i 7-8 års ålder började jag må dåligt över mitt utseende och vågade inte riktigt vara den som syns och står för sina åsikter. I många år var jag mobbad i skolan, från ettan i lågstadiet fram tills jag började på den underbara skolan jag går i nu: Folkhögskolan i Karlskoga.

RSS 2.0